Informace z našeho obecního úřadu
- Organizační struktura Obecního úřadu + Kontakt
- Orgány obce
- Místo a způsob jak získat příslušné informace
- Podání žádostí, stížností, návrhu, podmětu
- Řešení místních záležitostí
- Přehled nejdůležitějších právních předpisů
- Žádost o poskytnutí informací
- Povodňový plán
Obec Podmoklany, její osady Hudeč, Braníšov (dříve Odraneč) a Cerhov a samoty Sychrov a Na hrázi existují podle zákona o obcích ve znění pozdějších předpisů (zákon o obcích č. 128/2000 sb).
Obec je základním územním samosprávným společenství občanů, tvoří územní celek, který je vymezen hranici území obce.
Obec je veřejnoprávní korporací, která v právních vztazích vystupuje svým jménem a nese odpovědnost z těch vztahů vyplívajících.
Obec má vlastní majetek a finanční zdroje se kterými samostatně hospodaří a to za podmínek stanovených zákonem.
Organizační struktura Obecního Úřadu Podmoklany
Starosta obce: Mgr. Bičík Milan
Místostarosta: Jun Jaroslav DiS.
Kontakt:
Obecní úřad Podmoklany 30
582 63 Ždírec nad Doubravou
tel: 569 694 710
fax: 569 694 710
e-mail:
Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript
www: http://www.podmoklany.cz
IČO: 00580023
DIČ: CZ 00580023
bank. spojení: 32329521 / 0100
obec není plátcem DPH
Úřední hodiny :
Pondělí 15:oo - 17:oo hod
Čtvrtek 15:oo - 17:oo hod
(ve čtvrtek včetně účetní obce)
Starosta obce Mgr. Bičík Milan
mobil: 603 186 934
e-mail:
Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript
Místostarosta Jun Jaroslav DiS.
mobil: 737 066 621
e-mail: Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript
externí účetní
e-mail:
Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript
správce Společenského domu a obecního majetku
p. Růžička Jan
mobil: 732 934 410
Zastupitelstvo obce je složeno z 7 členů, kteří rozhodují o věcech patřící do samostatné působnosti obce.
Rada obce je výkonným orgánem obce v oblasti samostatné působnosti a za svůj výkon odpovídá zastupitelstvu obce. V obci Podmoklany vykonává podle zák. č. 128/2000 § 99 odst.2 a § 102ods.4 funkci rady starosta.
Starosta - Mgr. Bičík Milan - zastupuje obec navenek, stojí v čele obecního úřadu a za výkon své funkce odpovídá zastupitelstvu obce.
Místostarosta - Jun Jaroslav DiS. - zastupuje starostu, jedná a rozhoduje ve všech věcech v době jeho nepřítomnosti.
Orgány zastupitelstva obce (kontrolní)
Finanční výbor – provádí kontrolu hospodaření s majetkem a finančními prostředky obce.
předseda ing. Marek Miroslav,
členové : Bláhová Věroslava, Krajník Lukáš, Ptáčník Michal (Z), Štěrba Karel ml.
Kontrolní výbor – Kontroluje plnění usnesení ZO, dodržování vyhlášek obce a dodržování právních předpisů na úseku samostatné působnosti.
předseda Štěrba Karel st.
členové: Čapek Lubomír, DiS., Němcová Marie, Němec Josef(Z), Zatřepálková Marie
Místo a způsob jak získat příslušné informace
Informace o činnosti obce může občan obce (trval. pobyt) starší 18. let získat za účasti na jednání ZO, nahlížením do jeho zápisu z jeho jednání a na úřední desce OÚ, Vlastník nemovitosti na území obce může získat informaci pokud se týká jeho osobně.
Informace poskytuje a podané žádosti o poskytnutí informace dle zákona o svobodném přístupu k informacím ( dále jen žádost ) vyřizuje:
Mgr. Bičík Milan - starosta obce, Jun Jaroslav DiS. – místostarosta
Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta, nebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující je třeba žádost podat písemně.
Písemné žádosti jsou evidovány dnem, kdy je obdrží obecní úřad.
Z podání musí být zřejmé, kdo žádost podává a co je konkrétně požadováno.
Obecní úřad posoudí obsah žádosti a v případě, že se jedná o informaci:
- se nevztahuje k jeho působnost, žádost odloží a tuto skutečnost sdělí do 3 dnů žadateli.
- je nesrozumitelná, nebo formulovaná příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů od podání žádosti, aby žádost do 30 dnů upřesnil.
Pokud žadatel neučiní, obecní úřad rozhodne o zamítnutí žádosti.
Požadovanou informaci poskytne obecní úřad ve lhůtě nejpozději do 15 dnů od přijetí podání nebo upřesněn žádosti. Ze závažných důvodů je možno lhůtu prodloužit, nejvýše však o 10 dnů. Žadatel musí být o prodloužení prokazatelně informován.
Veškeré poskytování informací je prováděno v souladu s příslušnými právními předpisy a zřetelem na ochranu osobních údajů.
Podání žádostí, stížností, návrhu, podmětu
Veškeré písemné žádosti o poskytnutí informace, jakož i stížnosti, podměty či jiná dožádání se doručují poštou na adresu Obecního úřadu Podmoklany. Osobně na Obecní úřad v úředních hodinách.
Popis podávání opravných prostředků proti rozhodnutí
Obecního úřadu Podmoklany
Proti rozhodnutí Obecního úřadu Podmoklany o odmítnutí nebo nevyhovění žádosti o poskytnutí informace (i částečné) lze podat odvolání ve lhůtě 15 dnů od doručení rozhodnutí. Odvolání se podává u Obecního úřadu Podmoklany.
Odvolání proti rozhodnutí obecního úřadu, kterým se odmítá žádost o poskytnutí informace rozhoduje:
- ve věcech samostatné působnosti obce – starosta nebo zastupitelstvo obce.
- ve věcech přenesené působnosti – Krajský úřad Vysočina v Jihlavě jako povinný subjekt nejblíže vyššího stupně.
Odvolací orgán rozhodne o odvolání do 15 dnů od předložení odvolání obecního úřadu.
Proti rozhodnutí o odvolání se nelze odvolat.
Rozhodnutí o odmítnutí žádosti je přezkoumatelné soudem podle občanského soudního řádu.
Písemné žádosti se podávají na formuláři „Žádost o poskytnutí informace“, který lze získat na OÚ Podmoklany.
Řešení místních záležitostí se řídí
těmito obecně závaznými vyhláškami a směrnicemi
Seznam platných vyhlášek a směrnic obce Podmoklany:
Vyhláška č. 4/95 o čistotě pořádku v obci platná od 18. 10. 1995
Vyhláška č. 1/98 o místních poplatcích platná od 22. 1. 1998
Vyhláška č. 10/01 ze dne 7. 11. 2001 o nákladní s komunálním, stavebním odpadem platná od 2. 6. 2002
Vyhláška č. 3/98 koeficientu růstu nájemného z bytu v závislosti na velikosti obce platná od 2. 6. 1998
Směrnice č. 1. soutěž o putovní pohár obce Podmoklany v požárním útoku ze dne 20. 4. 1999
Směrnice č. 2 soutěž o putovní pohár obce Podmoklany ve střelbě na asfaltové terče ze dne 25. 10. 1999
Směrnice č. 1/2003 obce Podmoklany o zveřejňování informací dle zákona 106/1999
Vyhláška č. 12/2003 ze dne 15. 10. 2003 o místním poplatku za provoz a shromažďování sběru a přepravy třídění využívá a odstraňování komunálního odpadu.
Přehled nejdůležitějších právních předpisů
kterými se řídí ve své činnosti obce Podmoklany
Při výkonu samostatné působnosti se obec řídí jen zákony a obecně závaznými právními předpisy. Při výkonu přenesené působnosti se obec řídí zákony a ostatními obecně závaznými předpisy a v jejich mezích usneseními vlády a směrnicemi úředních orgánů státní správy.
1) Zákony a na řízení vlády
Ústavní zákon č. 1/1993, Ústava České republiky, v platném znění jejichž součástí je listina základních práv a svobod.
Zákon č. 128/2000 Sb. , o obcích, v platném znění
Zákon č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, v platném znění
Zákon č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, v platném znění
Zákon č. 298/1992 Sb., o volbách do zastupitelstva obcí a místním referendu
Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím ve změní pozdějších předpisů
Zákon č. 148/1998 Sb., o ochraně utajovaných skutečností a o změně některých zákonů v platném znění
Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů
Zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných čísel a změně některých zákonů
Zákon č. 133/1985 Sb., o požární ochraně, v platném znění
Zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů v platném znění hospodaření s rozpočtovými prostředky ČR a obcí v ČR, v platném, znění
Zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, v platném znění
Zákon č. 368/1992 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, v platném znění
Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, v platném znění
Zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech
Zákon č. 41/1993 Sb., o ověřování shody opisů nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu obecními úřady a o vydávání potvrzení orgány obcí a okresními úřady, v platném znění.
Zákon č. 172/1991 Sb., o přechodu některých věcí a majetku ČR do vlastnictví obcí, v platném znění
Nařízení vl.č. 358/2000 Sb., o odměnách za výkon funkce členů zastupitelstev
Zákon č. 199/1994 Sb., o zadání veřejných zakázek, v platném znění
Zákon č. 309/1999 Sb., o Sbírce zákonů a o Sbírce mezinárodních smluv
Zákon č. 85/1990 Sb., o právu petičním
Další zákony a nařízení vlády upravující samosprávnou činnost obcí a výkon státní správy na svěřeném úseku. (živnostenské podnikání, stavební úřady, životní prostředí,…)
ve smyslu zákona 106/199 sb. o svobodném přístupu k informacím
>>> si můžete stáhnout do svého PC zde (*.xls)
Sazebník úhrad za poskytování informací
Kopírování : A4 jedna strana 2Kč
A4 oboustranně 3Kč
Tisk z internetu : 6Kč/ A4
Hledání informací : 150Kč/ každá započatá hodina
V případě, že náklady nepřesáhnou 30Kč,- včetně poštovnému, lze informaci poskytnout zdarma.
Hrazení nákladů:
1. Žadateli na jeho žádost bude potvrzena předpokládaná výše úhrady nákladů za poskytnutou informaci
2. OÚ může podmínit vydání informace zaplacením zálohy.
Aktuální plán zasedání obecního zastupitelstva naleznete na úřední desce. Zasedání jsou veřejná a jste na ně srdečně zváni!